Sabtu, 04 Juli 2009

signifikan satu teddy


salam...

pagi ni bgn agak terlewat sedikit sebab semalam tidur agak lambat,lepas subuh baru aku tertidur,nasib baik boleh tidur,kalau tak boleh tidur alamat aku jadi zombie la pagi ni..seperti biasa,kemas bilik(walaupun bilik tetap sama mcm tongkang pecah,huhu..) tetiba ak terpandang teddy yang letaknya diatas rak buku aku,teddy tu memang aku syg sgt walaupun aku ni bukan la fan teddy sangat..tapi teddy ni lain dari yg lain..nilai dia berbeza dgn teddy2x yg aku ada..teddy ni kakak aku yg belikan,dia bagi masa aku tgh sakit terlantar kat hospital disini..ingat lagi waktu itu,badan aku tetiba sgt lemah,lemah sgt sampai aku tak terdaya nak pergi toilet sendiri,terpaksa berpaut pada dinding..mulanya malam sebelum tu,kepala aku jadi berat dan sakit,suhu badan tak panas lagi,masih biasa..aku fkirkan takda apa2x la sgt.so aku ambil keputusan ambil 2 biji panadol dan terus tidur..tapi semakin lama,aku tak boleh melelapkan mata,badan pulak semakin panas..berpeluh macam org baru lepas mandi,basah baju dan tilam aku dibuatnya..tekak semakin kering,so berbotol2x air aku minum..huhu..esok pagi aku harapkan pembaikkan,tapi,huhu..semakin teruk,aku tak boleh bgn langsung dari tilam,tak terdaya nak bangun,so subuh2x tu terus pergi ke hospital,huhu..naik bus lak tu,nasib baik ada housemate yg tolong teman kan,atau lebih baik aku katakan tolong pimpin sebab aku dah tak boleh nak jalan..sampai je ke hospital,terus aku dihantar ke emergency room,check suhu,rupanya suhu badan aku 40 darjah celcius..huhuhu..aku tak tahan sebab kepala dah terlampau sakit,so aku hust minta dia tolong la bg ape2x ubat supaya kepala aku tak sakit..huhu..dia bgnye aku satu shot..lepas jek kene cucuk,doktor tu kata,esok kalau takde pembaikan datang lagi ke hospital..aku masa tu dah mereng2x..tak tau ape2x sbb kepala dah sakit..lepas jek shot tu,aku pun balik,tapi malam tu lagi worst,aku takle nak bgn langsung dan badan semakin panas,just berdoa jek tak kejang..huhu..esok petangnya,aku terus admitted masuk ward,sebab dah terlampau panas sgt,dan trombosit aku jatuh giler...masuk jek ward,langsung dah kene cucuk,kene amik darah then masuk drip,jarum dah la besar2x..tapi takpe,aku dah mcm redha jek,cucuk je la..malas nak pikir2x lagi..aku mula nak rahsiakan yg aku masuk hospital,tapi aku pikir balik,keadaan aku ni pn dah mcm teruk jek,kalau ape2x terjadi susah lak..so,malam tu(kira 1st day masuk ward) aku call kakak aku,byk kali aku call,still tak dapat..pastu aku stop call kakak aku,mungkin dia penat,dah tertido kot..esok pagi2x aku dapat phone call dari dia,pastu aku pun ckp la,yg aku admitted..kakak aku terus mengucap panjang,mcm2x soklan dia tanya dan masa tu jugak la nurse masuk nak cucuk amik darah.adeii,kacau daun betul la minah ni,so aku kata la,aku ok(padahal waktu tu KO).bukan pe,malas nak bg dia risau,pastu aku ckp kat dia,jgn bgtau mak,t risau lak mak abah aku..then dia kata,"esok gak akak dtg bawa ko balik"..erk,aku kata tak payah la,jgn susah2x..tp mcm bese,kakak aku tu degil..tapi dia tak dtg keesokkan harinya sebab ade masalah dgn pasport..byk tol dugaan dia nak dtg sini..setiap jam dia akan call tanya aku mcm mana..lepas 2 hari kakak aku sampai,masa tu aku tgh tdo,sampai jek,dia letak bear kat tepi aku,hehee..sweet giler kakak aku,syg sgt kat ko jee..aku rasa beruntung ade kakak mcm tu,teddy tu signifikan syg dia kat aku..mgkin korang bangga dapat teddy dari kekasih atau sape aje,tapi pada aku,teddy kakak aku tu la yg paling aku syg..dia sanggup korbankan ape jek pasal adik beradik dia..hehe..love u sis..=)

2 komentar: