Jumat, 25 September 2009

untold story

salam...................
sebelum aku terus menaip dgn laju dan jayanya,rasanya tak terlewat utk aku mengucapkan
SELAMAT HARI RAYA,MAAF ZAHIR DAN BATIN..HIHIHI..(^_^)

ok,skunk aku nak mula menaip...

chapter 1-UPIN DAN IPIN
raya kali ni,hurm..bese je la,takde ape yg menarik,
duduk dirumah,sambil menonton cerita kartun,kat bawah ni,list cerita kartun yg aku tgk
> upin dan ipin
>upin dan ipin
>upin dan ipin..hurm..kalau aku taip sampai ke-100 pun,tetap la UPIN DAN IPIN
sampai dialog dia pun aku dah hafal..
ni semua pasal anak2x buah kesayangan aku..asyik putar cd yg sama jek
aku punya la p sorok benda cd tu,dapat jugak dorang carik
budak2x sekarang,lagi pun 3 lawan 1,mmg la aku kalah..huhu

chapter 2-BAJU RAYA
haha,blom taip,aku da gelak(aku la yg gelak,korang,aku tak tau la)
bgn jek pagi raya,mcm bese,g mandi sunat raya,semayang,dan bersiap la,baik punya make up la..
tapi...
bila aku kuar bilik jek..mak mula tepuk dahi..abah lak kata 'layan je lah'
haha..sesungguhnya abah mmg COOL,i like
mane taknye,aku kuar pakai suar pendek ala2x hawaiian..mak kata asal tak pakai baju raya..
aku ckp,malas sebab bukan g manapun,duk umah jek..
so pagi tu aku memohon ampun dan maaf kat mak dan abah dgn memakai suar hawaiian yg berwarna warni..*abg aku yg punya suar sebenarnya,kalau dia tau,mati aku kene karate,seb bek dia tak balik raya..huhuhu*
P/S: raya ke-3 baru aku pakai baju raya..itu pun sebab balik kampung..kalau ta,aku still pakai suar hawaiian versi len lak sebab abg aku ade byk suar cm tu..*baik punya adek!

chapter 3-BALIK KAMPUNG

part ni best skit,pasalnya aku dah 3 tahun tak balik raya..well,semua org kata aku da bertambah putih,especially nenek aku,haha..asyik2x kata aku da putih..hurm..agaknya sblm ni aku hitam kowt..adeii
putih pun putih la,janji rock..
masa ni ade kenduri skit,tapi dgn family jek..mcm bese,tempat aku kat dapur..huhu..tak bley bla btul..asyik kene cuci pinggan...bila masuk kete jek,bau pencuci pinggan..dan itu adalah aku..tapi ramai yg tak berapa cam muke aku..al maklum la,muka da len,baju lak mcm perempuan melayu terakhir..perfecto as a malay gurl yg terakhir..huhuhu..tapi baju tu cun,kakak aku yg belikan warna purple..thanks jee!

chapter 4-SEPUPU AKU HENSEM DAN LAWA SIOT!

haha...ni kira takde keje la..as usual,memang jarang family sebelah ayah buat gathering,raya kali ni lak dorang dtg beramai2x ke rumah..riuh rendah umah aku..
tapi mcm manapun,dorang memang seperti ape yg aku katakan diatas..biasa la,org utara,da memang anak mami,semua stok2x hidung mancung ala2x hindustani,sapa tgk pown bleh dok cair..haha..aku pun apa lagi,dok join depa la speaking bahasa utara..bapak la lama giler tak ckp blah sana..berhabuk gak la..tapi buat sepupu2x ku..as u all said,we proud to be wat we are!dat is the spirit..hangpa semua mmg cool..alang2x da jumpa,maybe kitaorang nak g bercuti sama2x..tempat,dirahsiakan..hehehe..

chapter 5-DUIT RAYA!

hehe,raya kali ni takla selebat raya tahun lepas,sebab balik kampung pun semua sepupu dah balik,so kerja pau mengepau org takle dijalankan dgn jayanya..
tapi takpe,walaubagaimanapun,tetap tidak mengecewakan sebab duit raya tetap dapat dari kakak serta abg2x dan ipar2x yang sgt la cool dan memahami..
memang da jadi kebiasaan dalam family,malam raya jek,mesti dapat duit raya..
tapi tak salam2x peluk cium tangan la..itu besenya pagi raya..tapi satu pun aku tak bukak,semua bg kat mak,selaku pemegang amanah,serta wang termasuk semuanye larh..malas nak list..hehe..nak tau berapa aku dapat..hihihi..biarlah rahsia..hehe

chapter 6-HURM..CUTI DA ABES!
wahhhhhhhhhh! malas nak cerite part ni,korang paham2x sendrik..

Tidak ada komentar: