Minggu, 08 Maret 2009

meniti hari2x ku yg terakhir.

assalammualaikum semua,hak2x..da lama gile tak menulis kat sini,bukan pe,tenet mcm siput kurang vitamin C,lambat giler..nak masuk link ni punya la lama,so,ni la jadi nya,terbengkalai segalanya..hehe..sowi kat semua..hurm..esok genap umo aku 22 thn,da cukup setahun yakni tahun yg ke 21 aku hidup kat dalam dunia ni..walaupun macam tu,loket 21 thn yg mak bagi tahun lepas,tetap akan aku pakai sbb aku pernah berjanji pada diri aku,aku takkan bukak loket ni sampai satu tahap dimana org lain yg harus membukanya utk aku..hehe..aku harap semua org tau bila kan waktu..mak n abah kasi tu,lain..takkan sama dgn org lain kasi..sgt bermakna n terlampau bermakna utk aku bukak atau simpan..ni je peneman aku kat sini(walaupun selalu call mereka,huhuhu),loket ni,kalau aku ssh hati ke,ade masalah ke,teringat kat mak abah ke,aku mesti pegang loket ni,ntah mcm dorang lebih dekat mcm ni pastu rasa mcm bersemangat balik..mmg la selalu call,selalu dgr suara,tapi lain la,takkan sama mcm dorang dekat dgn kita...mmg betul kata org,bila dekat,kita takkan rasa ape2xpun,tapi bila da jauh,da tak dpt tgk kat depan mata,ni la dia..hehe..tapi takpe la,just go wit da flow,mgkin ada hikmah nyer..ok2x..terlekat lak pasal loket ni,hehe..
aku bersyukur sgt kepada Allah,aku dapat hidup selama 21 thn,lama tu..kira aku ni bernasib baik la,ade org yg tak dapat hidup selama nikan..so,alhamdulillah..banyak benda yg aku dah belajar,aku rasa aku semakin mengerti dgn apa itu hidup..sepanjang tahun lepas,boleh dikatakan byk jugak la benda@masalah yg aku harus lalui,mcm bese la,hidup..takle lari dari masalahkan dan semua ni mematangkan aku..kepada mak dan abah,yin nak ucapkan thanks sesangat sbb membesarkan yin dari la yin kecik,sampai la dah besar mcm ni,sampai ke tahap ni,kalau takde mak abah,tentu takde la yin kat sini..yin tak pandai nak ckp dalam phone,nak ucapkan semua ni,sbb korang tau kan,haha..kang jadi lain lak..bukan pe,yin tak sampai hati nak tgk mak nangis sbb mak ni murah air mata skit,kang cakap skit,mula la drama swasta.mencurah2x air mata.hehe.tu yg tak sampai hati nak buat ayat2x sedih mcm ni,so,yin taip je la kat sini,kalau ade rezki mak abah nak baca,sekurang2xnya yin da tuliskan kat sini.ni semua berdasarkan pengalaman sebenarnya,sebab benda yg sama da berlaku tahun lepas,masa buffday in yg ke-21,tepat kol 12 mlm,yin call mak n abah,bkn ape,org kata 21 tu symbolic kan,so sal tu la yin call mak abah tgh malam tu,waktu tu dorang da tdo,tapi terbgn sbb yin call,so yin pun cakap la benda yg sama yin taip kat sini,n dgr la mak mula suara lain,hehe..sweet..syg mak..abah bese jek,sbb abah jenis yg mmg jarang nak melahirkan perasaan kat depan anak2x,tapi alhamdulillah,anak2x paham..hehe..abah mmg kami sgt n kami pun syg abah sgt..hehehe..mcm ayat kanak2x. and yg paling penting,AM PROUD TO BE UR DAUGHTER,AND AM PROUD TO HV BOTH OF U AS MY PARENT..hehhe.kat sini,yin nak minta ampun dari hujung rambut sampai ke hujung kaki,ampun kan segala dosa yin,sejak dari yin mula dilahirkan,sampai la skunk,yin nak minta ampun kat mak abah,yin sedar kadang2x yin selalu ade buat salah,terkasar skit,sebenarnya yin tak bermaksud ape2x pun,cuma kadang2x mak abah degil,hehe..takmo dgr ckp,sal tu tertinggi skit,hihihi..sowi eh mak abah,halalkan makan minum yin,halalkan segalanya.dan yg terakhir sekali,yin nak mak abah tau,yg yin syg sgt kat korang,terlampau syg..hehe..doakan yin cepat grad,t leh cepat jadi doktor,leh check2x mak abah..hehe
kepada semua kawan2x,thanks sgt sbb jadi kawan yin..yin pun nak minta maaf,kalau de buat salah dan silap dgn korang,tersalah bahasa ke,terkasar ke,yin minta maaf k..doakan yin..itu jek yg yin nak dari korang..hehe...ok la semua,yin nak menghayati hari terakhir bergelar anak yg berusia 21 thn,hehe..sesungguhnya,hidup ini sungguh indah,ibarat kita memetik gitar,kalau pandai kita memetik chord dia,maka indah la irama yg terhasil,kalau tidak,maka tidak la..hehe..wassalam...

2 komentar:

handsoff mengatakan...

dak kecik dh tueeeeeeee
tueee pd usia saje
fizikal msh lg dak kecikkkk
hahaha

22 thn mmberi lebih makna dr thn sebelumnya..

semoga berjaya dlm hidup n akhirat

budak kecik mengatakan...

ameen..hehe..thanks aeh..=)